Zajęcia
Program zajęć
W naszej ofercie znajdziecie Państwo mnóstwo różnorodnych zajęć, wspomagających rozwój dzieci, takich jak:
- • Język angielski (w trakcie organizowania drugi język)
- • Zajęcia sportowe: Małpia Sprawność, Kangur – zajęcia z piłką, Taniec, • Gordonki – zajęcia umuzykalniające,
- • Dogoterapia
- • Warsztaty: manualno-plastyczne, muzyczne, rytmiczne, konstrukcyjne, przyrodnicze i czytelnicze.
- • Zajęcia z logopedii
- • Zajęcia z psychologii
Przykładowe plany zajęć
Dla przedszkola
...
...
- - zajęcia dydaktyczne z wychowawcą (podstawa programowa)
- - zajęcia dodatkowe: język angielski (zabawa i piosenki w języku obcym),
- - zajęcia plastyczne
- - Małpia Sprawność
- - język angielski
- - gimnastyka,
- - zajęcia dydaktyczne z wychowawcą
- - utrwalanie języka ang. z wychowawcą
...
- -utrwalanie języka angielskiego z wychowawcą
- -wyjście na spacer / plac zabaw
- -zajęcia dodatkowe – Kangur
- - taniec
- - wyjście na spacer/plac zabaw
- - zajęcia muzyczne
- - utrwalanie języka angielskiego z wychowawcą
- - wolne zabawy ruchowe
...
...
- - Warsztaty matematyczne
- - Warsztaty środowiskowe
- - Warsztaty plastyczne
- - Warsztaty sensoryczne
- - Warsztaty popołudniowe - eksperymenty
...
...
...
...
...
Dla żłobka
...
...
- - zabawy edukacyjne
- - wyjście na spacer / plac zabaw
- - Język angielski
- - Gordonki
- - Dogoterapia
- Zabawy dowolne przy muzyce, gimnastyka dla smyka.
- Zajęcia dodatkowe: Małpia Sprawność
...
- Wyjście na spacer / plac zabaw
- Język angielski
- Kangur
- Taniec
...
...
...
...
- - manualno-plastyczne
- - ruchowe
- - muzyczne
...
...
...
...
- 7.00-8.30: PRZYJMOWANIE DZIECI/ZABAWA
- 8.30 -9.00: ŚNIADANIE
- 9.00-9.15: ZABAWA
- 9.15-9.35: ZAJECIA EDUKACYJNE/WYJŚCIE NA PLAC ZABAW
- 9.35-10.00: WARSZTATY PLASTYCZNE/SENSORYKA/WYJŚCIE NA PLAC ZABAW
- 10.00-10.15: DRUGIE ŚNIADANIE
- 10.15-11.00: GRY I ZABAWY INTEGRACYJNE/JUDO
- 11.00-11.30: JĘZYK HISZPAŃSKI
- 11.30-11.45: CZYNNOŚCI HIGIENICZNE
- 11.45-12.15: OBIAD
- 12.15-12.30: TOALETA
- 12.30-14.30: LEŻAKOWANIE
- 14.30-15.00: PODWIECZOREK
- 15.00-16.20: WYJŚCIE NA PLAC ZABAW/ZABAWY RELAKSACYJNE
- 16.20-16.40: DRUGI PODWIECZOREK
- 16.40-18.00: ZABAWA
- 7.00-8.30: PRZYJMOWANIE DZIECI/ZABAWA
- 8.30 -9.00: ŚNIADANIE
- 9.00-9.15: ZABAWA
- 9.15-9.35: JĘZYK ANGIELSKI/LEKTOR
- 9.35-10.00: WARSZTATY MUZYCZNO-RUCHOWE
- 10.00-10.15: DRUGIE ŚNIADANIE
- 10.15-11.00: GRY I ZABAWY/ MINI TENIS
- 11.00-11.30: ZABAWY SWOBODNE
- 11.30-11.45: CZYNNOŚCI HIGIENICZNE
- 11.45-12.15: OBIAD
- 12.15-12.30: TOALETA
- 12.30-14.30: LEŻAKOWANIE
- 14.30-15.00: PODWIECZOREK
- 15.00-16.20: WYJŚCIE NA PLAC
- ZABAW/ZABAWY RELAKSACYJNE
- 16.20-16.40: DRUGI PODWIECZOREK
- 16.40-18.00: ZABAWA
- 7.00-8.30: PRZYJMOWANIE DZIECI/ZABAWA
- 8.30 -9.00: ŚNIADANIE
- 9.00-9.15: RYTMIKA
- 9.15-9.35: ZAJECIA EDUKACYJNE/JĘZYK HISZPAŃSKI
- 9.35-10.00: KĄCIK MAŁEGO CZYTELNIKA/WYJŚCIE NA PLAC ZABAW
- 10.00-10.15: DRUGIE ŚNIADANIE
- 10.15-11.00: TANIEC/RYTMIKA
- 11.00-11.30: ZABAWY KONSTRUKCYJNE
- 11.30-11.45: CZYNNOŚCI HIGIENICZNE
- 11.45-12.15: OBIAD
- 12.15-12.30: TOALETA
- 12.30-14.30: LEŻAKOWANIE
- 14.30-15.00: PODWIECZOREK
- 15.00-16.20: WYJŚCIE NA PLAC ZABAW/ZABAWY RELAKSACYJNE
- 16.20-16.40: DRUGI PODWIECZOREK
- 16.40-18.00: ZABAWA
- 7.00-8.30: PRZYJMOWANIE DZIECI/ZABAWA
- 8.30 -9.00: ŚNIADANIE
- 9.00-9.15: RYTMIKA
- 9.15-9.35: J.ANGIELSKI/LEKTOR
- 9.35-10.00: ZABAWY RUCHOWE/TORY PRZESZKÓD
- 10.00-10.15: DRUGIE ŚNIADANIE
- 10.15-11.00: LOGOPEDIA
- 11.00-11.30: WARSZTAY MUZYCZNO – RUCHOWE
- 11.30-11.45: CZYNNOŚCI HIGIENICZNE
- 11.45-12.15: OBIAD
- 12.15-12.30: TOALETA
- 12.30-14.30: LEŻAKOWANIE
- 14.30-15.00: PODWIECZOREK
- 15.00-16.20: WYJŚCIE NA PLAC
- ZABAW/ZABAWY RELAKSACYJNE
- 16.20-16.40: DRUGI PODWIECZOREK
- 16.40-18.00: ZABAWA
- 7.00-8.30: PRZYJMOWANIE DZIECI/ZABAWA
- 8.30 -9.00: ŚNIADANIE
- 9.00-9.15: ZABAWA
- 9.15-9.35: ZAJECIA EDUKACYJNE/WYJŚCIE NA PLAC ZABAW
- 9.35-10.00: ZABAWY KONSTRUKCYJNE /WYJŚCIE NA PLAC ZABAW
- 10.00-10.15: DRUGIE ŚNIADANIE
- 10.15-11.00: PIŁKA NOŻNA
- 11.00-11.30: KACIK MAŁEGO CZYTELNIKA
- 11.30-11.45: CZYNNOŚCI HIGIENICZNE
- 11.45-12.15: OBIAD
- 12.15-12.30: TOALETA
- 12.30-14.30: LEŻAKOWANIE
- 14.30-15.00: PODWIECZOREK
- 15.00-16.20: WYJŚCIE NA PLAC ZABAW/ZABAWY RELAKSACYJNE
- 16.20-16.40: DRUGI PODWIECZOREK
- 16.40-18.00: ZABAWA
Przedszkole i Żłobek NO STRESS
ul. Grochowska 75/77,
04-186 Warszawa
e-mail: biuro@warszawa-nostress.edu.pl
telefon:
694-964-388
Privacy Overview
-
Języki obce: Angielski, Hiszpański
- Język angielski oraz język hiszpański w przedszkolu będą odbywać się codziennie w każdej grupie. Zajęcia mają na celu oswojenie dzieci już od najmłodszych lat z językiem obcym, co ma znaczący wpływ na późniejszą edukację dziecka. Zajęcia będą realizowane poprzez:
- organizowanie różnego rodzaju zabaw ruchowych,
- plastycznych, konstrukcyjnych, teatralnych,
- wdrażanie dzieci do rozumienia poleceń nauczyciela w języku obcym,
- wykorzystanie krótkich form wierszowanych i piosenek,
- opowiadanie lub czytanie wspieranych gestem i ilustracjami historyjek.
-
Piłka nożna
-
Zajęcia piłkarskie w przedszkolu „NO STRESS” prowadzone są przez doświadczoną firmę „AKADEMIĘ SPORTU”
Akademia Sportu została założona przez Pawła Kuska i Łukasza Surmę. Najważniejszym bodźcem do utworzenia grup piłkarskich była pasja sportowa oraz chęć przekazania młodzieży wszystkich zebranych pozytywnych doświadczeń sportowych. Motto Akademii Sportu, które brzmi – „Wychowanie przez sport”, towarzyszy młodym piłkarzom na wszystkich zajęciach i rozgrywkach piłkarskich.
Więcej informacji o Akademii Sportu na stronie internetowej: www.akademia-sportu.pl
Program piłkarski wykorzystywany na zajęciach, został starannie przygotowany i dopasowany dla wychowanków przedszkola NO STRESS.
Zajęcia odbywają się 2 x w tygodni po 30 minut.
Skrócony program z zakresu piłki nożnej:
- Program sportowy (piłka nożna)
- Zajęcia koordynacyjne
- Elementy szybkości
- Elementy gibkości
- Elementy korekcji wad postawy
- Sprawność ogólna
- Podstawy techniki prowadzenia piłki
- Podstawy techniki uderzenia piłki
- Podstawy techniki przyjęcia piłki
- Podstawy techniki gry bramkarza
- Mini gry i zabawy mające na celu kształtowanie charakteru oraz współzawodnictwa sportowego w duchu FAIR PLAY
- Przepisy gry w piłkę nożną.
- Program edukacyjny
- Wychowanie przez sport
- Sport to zdrowie
- Połączenie sportu z obowiązkami życia codziennego
- Higiena osobista
- Kultura osobista na zajęciach oraz w życiu codziennym
- Program sportowy (piłka nożna)
-
Tenis
-
Skrócony program z zakresu Tenisu:
- Umiejętności
- Opanowanie kroczków, sposobów poruszania się w tenisie
- Skoki, przeskoki, równowaga, umiejętność przenoszenia ciężaru ciał
- Kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, czucie mięśniowe
- Zwinność, gibkość
- Wytrzymałość
- Rzuty piłeczki w rożnych ustawieniach
- Opanowanie ruchów uderzeniowych z zachowaniem obszernej amplitudy ruchu
- Formy
- Zabawowa
- Zadania ruchowe ze współzawodnictwem
- „Mini tenis” – program nauczania podstawowego z zastosowaniem odpowiedniego sprzętu tenisowego, stosownego do wieku dzieci
- Umiejętności
-
Judo
-
Taniec
- Wiek przedszkolny to najważniejszy okres w rozwoju ruchowym dziecka. Taniec prowadzony przy akompaniamencie muzyki sprzyja rozwojowi wszechstronnej sprawności fizycznej. Taniec i ruch pozwala dzieciom „energicznym” na rozładowanie emocji, a tym bardziej „zamkniętym” na pokonanie swoich lęków, nieśmiałości, pozbycie się zahamowań psychicznych, niezręczności fizycznej oraz napięć ciała. Ponadto taniec rozwija pamięć, myślenie dziecka, spostrzegawczość, uwagę, orientację, wyobraźnię i inteligencję twórczą.
-
Narty
- W okresie zimowym przedszkolaki uczestniczą w zajęciach narciarskich.
-
Basen
- W okresie letnim przedszkolaki uczestniczą w zajęciach nauki pływania.
-
Gimnastyka korekcyjna
-
Zajęcia prowadzone metodą opowieści ruchowych z wykorzystaniem gier i zabaw oraz przyborów.
Naszym najważniejszym zadaniem jest to, aby każde dziecko było zadowolone z wykonanego ćwiczenia i chętnie go powtarzało. W zabawie kształtujemy prawidłowe nawyki ruchowe i stymulujemy rozwój prawidłowej postawy. Przeciwdziałamy najczęstszym wadom rozwojowym postawy: płaskostopiu, koślawości kolan i skrzywieniom kręgosłupa.
-
Szachy
-
Warsztaty plastyczne
- Warsztaty plastyczne – to zajęcia wyzwalające w dzieciach autentyczną radość tworzenia. Dzieci poznają na warsztatach różnorodne techniki plastyczne. Kontakt ze sztuką – zarówno z pozycji odbiorcy, jak i twórcy – rozwija u dzieci ekspresję i umiejętności artystyczne oraz zdolność do działania i osiągania celu. Wyrabia także poczucie ładu, porządku i estetyki, rozbudza zaciekawienie i wrażliwość. Warsztaty mają na celu rozwijanie dziecięcej wyobraźni, zdolności manualnych, ekspresji plastycznej oraz uczą cierpliwości. Owocem działań są artystyczne prace dzieci eksponowane na terenie przedszkola.
-
Warsztaty muzyczne
- Warsztaty muzyczne – to atrakcyjne zajęcia z muzyką, zabawy w rytmie znanych melodii, śpiew, gry na instrumentach i różnych materiałach, komponowanie własnych utworów. Podczas ciekawych zabaw wdrażamy dzieci do estetycznego i emocjonalnego przeżywania muzyki. Zajęcia przy muzyce i śpiewie kształcą ogólną koordynację ruchową dziecka oraz korzystnie oddziałują na pracę narządów wewnętrznych (płuc, serca) i układu nerwowego. Rozwijają również wyobraźnię dziecka, wzbogacają jego słownictwo i poprawiają wymowę.
-
Warsztaty rytmiczne
- Warsztaty rytmiczne – zajęcia kształtują kulturę muzyczną i słuch dziecka. To różnego rodzaju ćwiczenia muzyczno-ruchowe, wspierające także rozwój intelektualny, emocjonalny oraz fizyczny. Zajęcia rytmiczne uczą koncentracji, poprawiają pamięć, zachęcają do aktywności ruchowej, mają także korzystny wpływ na motorykę i orientację przestrzenną u dzieci. Dzieci podczas zajęć czują się swobodnie, zajęcia rozbudzają w nich radość i motywację do działania.
-
Warsztaty konstrukcyjne
- Warsztaty konstrukcyjne – Zabawy konstrukcyjne ćwiczą sprawność manualną dziecka oraz rozbudzają jego kreatywność. Polegają na budowaniu, wytwarzaniu czegoś nowego. Zabawy tego typu doskonalą rozwój spostrzegawczo-ruchowy. Wyzwalają pomysłowość, wdrażają do skupienia uwagi, uczą obserwacji. Każda konstrukcja jest niepowtarzalna i daje dziecku wiele radości. Dzieci uczą się tym samym orientacji przestrzennej oraz precyzji, rozwijając logiczne myślenie. Dzieci uczą się zależności przestrzennych oraz nowych pojęć z nimi związanych, takich jak: góra, dół , z tyłu, z przodu, na, pod, a także wewnątrz i na zewnątrz. Co więcej, budowanie złożonych i dużych obiektów świetnie ćwiczy zmysł równowagi i dotyku, usprawnia także koordynację ruchową.
-
Warsztaty czytelnicze
- Warsztaty czytelnicze – wiek przedszkolny to czas, w którym kształtują się nawyki dzieci, w tym również czytelnicze – warto więc wykorzystać ten moment, tym bardziej, że czytając dzieciom, poszerzamy ich wiedzę o człowieku, o świecie, dostarczamy naszym pociechom całego bogactwa przeżyć. Naukowcy i praktycy zgodnie twierdzą, że czytanie dziecku na głos uczy je języka i myślenia, rozwija wyobraźnię i pamięć, przynosi wiedzę i wzorce moralnych zachowań, wzmacnia poczucie własnej wartości. Warsztaty czytelnicze mają na celu wykształcić w dzieciach potrzebę obcowania z książką, aby w przyszłości czytanie stało się przyjemnością, a nie koniecznością przeczytania kolejnej szkolnej lektury.
-
Warsztaty kulinarne
- Warsztaty kulinarne – “Przedszkolaki i przysmaki” to dla dzieci dobra zabawa i wielka kulinarna przygoda, której efektem będą właściwe nawyki żywieniowe, samodzielność i chęć w przyrządzaniu przysmaków. To doskonała okazja do zdobywanie nowych doświadczeń za pomocą zmysłu smaku, zapachu i dotyku. Dzieci zapoznają się z zasadami bezpieczeństwa w kuchni oraz różnymi naczyniami, przyborami i sprzętem kuchennym. Warsztaty mają także na celu wdrażanie zasad kulturalnego zachowania się przy stole oraz posługiwania się sztućcami. Aktywne uczestnictwo w przygotowywaniu potraw, dowartościowuje i daje poczucie samodzielności.
-
Warsztaty teatralne, rozwijanie wyobraźni
- Warsztaty teatralne, rozwijanie wyobraźni – zajęcia mają na celu rozwijanie pewności siebie, rozwijanie wiedzy i naukę wyrażania emocji, a także rozwój umiejętności interpersonalnych oraz inteligencji emocjonalnej. Zajęcia pomagają wyrażać Dzieciom myśli oraz wzbogacają ich zasób słownictwa. To doskonałe wprowadzenie w świat teatru oraz rozbudzenie w dzieciach pasji i zainteresowań.
-
Psycholog
- Psycholog w przedszkolu służy swoją pomocą nie tylko dzieciom, ale również rodzicom i wychowawcom. Jego zadaniem jest obserwacja dzieci w grupie, ich zachowań oraz reakcji na różne sytuacje pojawiające się w relacjach z innymi. Psycholog jest w stanie rozpoznać różnego rodzaju potrzeby, zaburzenia rozwojowe czy problemy zdrowotne dziecka. Psycholog otacza wsparciem dzieci i prowadzi konsultacje dla rodziców. Ponadto w dalszym etapie pracy psycholog organizuje różnego rodzaju zajęcia integracyjne i terapeutyczne oraz pomoc indywidualną – są to działania ukierunkowane na konkretne dziecko i jego problem.
-
Logopeda
- Logopeda – Praca logopedy w No Stress ma na celu stymulowanie rozwoju językowego dzieci, pomoc w przypadku nieprawidłowości rozwoju mowy i trudności w wymowie. Realizowana jest przy współpracy z nauczycielami z poszczególnych grup i rodzicami. Pierwszym etapem pracy jest przeprowadzenie badania mowy, na podstawie którego dzieci otrzymują wytyczne do ćwiczeń logopedycznych. Istotne w planowaniu pracy są informacje uzyskane od nauczycieli i rodziców dzieci. Metody pracy logopedy dostosowane są do indywidualnych potrzeb, możliwości oraz osobistej wydolności każdego dziecka.