Przedszkole
i żłobek

Zajęcia

Program zajęć

Przykładowe plany zajęć

Dla przedszkola

Przyjmowanie Dzieci, Zabawa

...

07:00 – 08:30
Śniadanie

...

08:30 –0 9:00
W zależności od dnia tygodnia:
  • - zajęcia dydaktyczne z wychowawcą (podstawa programowa)
  • - zajęcia dodatkowe: język angielski (zabawa i piosenki w języku obcym),
  • - zajęcia plastyczne
  •  

 

09:00 – 09:30
W zależności od dnia tygodnia:
  • - Małpia Sprawność
  • - język angielski
  • - gimnastyka,
  • - zajęcia dydaktyczne z wychowawcą
  • - utrwalanie języka ang. z wychowawcą
  •  
9:30 – 10:00
Drugie śniadanie

...

10:00 -10:15
W zależności od dnia tygodnia:
  • -utrwalanie języka angielskiego z wychowawcą
  • -wyjście na spacer / plac zabaw
  • -zajęcia dodatkowe – Kangur
  • - taniec
  •  
10:15-10:45
W zależności od dnia tygodnia:
  • - wyjście na spacer/plac zabaw
  • - zajęcia muzyczne
  • - utrwalanie języka angielskiego z wychowawcą
  • - wolne zabawy ruchowe
  •  
10:45-11:30
Obiad

...

11:30 – 12:00
Odpoczynek /relaksacja

...

12:00 – 13:00
W zależności od dnia tygodnia:
  • - Warsztaty matematyczne
  • - Warsztaty środowiskowe
  • - Warsztaty plastyczne
  • - Warsztaty sensoryczne
  • - Warsztaty popołudniowe - eksperymenty
  •  
13:00 – 13:45
Wyjście na plac zabaw

...

13:45 – 14:15
Podwieczorek

...

14:15 – 14:45
Zajęcia wspierające indywidualne zainteresowania dzieci, ćwiczenia stymulujące.

...

14:45 – 15:45
Wspólne czytanie z „MISIEM”

...

15:45 – 16:15
Swobodne zabawy/gry/układanki

...

16:15 – 18:00

Dla żłobka

Przyjmowanie Dzieci, Zabawy swobodne

...

07:00 – 08:30
Śniadanie

...

08:30 – 09:00
W zależności od dnia tygodnia:
  • - zabawy edukacyjne
  • - wyjście na spacer / plac zabaw
  • - Język angielski
  • - Gordonki
  • - Dogoterapia
  •  
09:00 – 09:30
W zależności od dnia tygodnia:
  • Zabawy dowolne przy muzyce, gimnastyka dla smyka.
  • Zajęcia dodatkowe: Małpia Sprawność
  •  
9:30 - 10:00
Drugie śniadanie

...

10:00 – 10:30
W zależności od dnia tygodnia:
  • Wyjście na spacer / plac zabaw
  • Język angielski
  • Kangur
  • Taniec
  •  
10:30-11:00
Przygotowanie do obiadu, czynności higieniczne.

...

11:00 – 11:30
Obiad

...

11:30 – 12:00
Leżakowanie/spanie

...

12:00 – 14:00
Podwieczorek

...

14:15 – 14:30
Warsztaty:
  • - manualno-plastyczne
  • - ruchowe
  • - muzyczne
  •  
14:30 – 15:00
Zabawy relaksacyjne / zabawy kreatywne

...

15:00 – 15:45
Bajkoterapia z „Matyldą”

...

15:45 – 16:00
Zabawy swobodne, gry, układanki.

...

16:00 – 17:00
Gry i zabawy stolikowe.

...

17:00 – 18:00

Języki obce: Angielski, Hiszpański

Język angielski oraz język hiszpański w przedszkolu będą odbywać się codziennie w każdej grupie. Zajęcia mają na celu oswojenie dzieci już od najmłodszych lat z językiem obcym, co ma znaczący wpływ na późniejszą edukację dziecka. Zajęcia będą realizowane poprzez:
  • organizowanie różnego rodzaju zabaw ruchowych,
  • plastycznych, konstrukcyjnych, teatralnych,
  • wdrażanie dzieci do rozumienia poleceń nauczyciela w języku obcym,
  • wykorzystanie krótkich form wierszowanych i piosenek,
  • opowiadanie lub czytanie wspieranych gestem i ilustracjami historyjek.
Nauka języków będzie prawdziwą przyjemnością.

Piłka nożna

Za­ję­cia pił­kar­skie w przed­szko­lu „NO STRESS” pro­wa­dzo­ne są przez do­świad­czo­ną firmę „AKA­DE­MIĘ SPOR­TU”

Aka­de­mia Spor­tu  zo­sta­ła za­ło­żo­na przez Pawła Kuska i Łu­ka­sza Surmę. Naj­waż­niej­szym bodź­cem do utwo­rze­nia grup pił­kar­skich była pasja spor­to­wa oraz chęć prze­ka­za­nia mło­dzie­ży wszyst­kich ze­bra­nych po­zy­tyw­nych do­świad­czeń spor­to­wych. Motto Aka­de­mii Spor­tu, które brzmi – „Wy­cho­wa­nie przez sport”, to­wa­rzy­szy mło­dym pił­ka­rzom na wszyst­kich za­ję­ciach i roz­gryw­kach pił­kar­skich.

Wię­cej in­for­ma­cji o Aka­de­mii Spor­tu na stro­nie in­ter­ne­to­wej: www.akademia-sportu.pl

Pro­gram pił­kar­ski wy­ko­rzy­sty­wa­ny na za­ję­ciach, zo­stał sta­ran­nie przy­go­to­wa­ny i do­pa­so­wa­ny dla wy­cho­wan­ków przed­szko­la NO STRESS.

Za­ję­cia od­by­wa­ją się 2 x w ty­go­dni po 30 minut.

Skró­co­ny pro­gram z za­kre­su piłki noż­nej:
  • Pro­gram spor­to­wy (piłka nożna)
    1. Za­ję­cia ko­or­dy­na­cyj­ne
    2. Ele­men­ty szyb­ko­ści
    3. Ele­men­ty gib­ko­ści
    4. Ele­men­ty ko­rek­cji wad po­sta­wy
    5. Spraw­ność ogól­na
    6. Pod­sta­wy tech­ni­ki pro­wa­dze­nia piłki
    7. Pod­sta­wy tech­ni­ki ude­rze­nia piłki
    8. Pod­sta­wy tech­ni­ki przy­ję­cia piłki
    9. Pod­sta­wy tech­ni­ki gry bram­ka­rza
    10. Mini gry i za­ba­wy ma­ją­ce na celu kształ­to­wa­nie cha­rak­te­ru oraz współ­za­wod­nic­twa spor­to­we­go w duchu FAIR PLAY
    11. Prze­pi­sy gry w piłkę nożną.
  • Pro­gram edu­ka­cyj­ny
    1. Wy­cho­wa­nie przez sport
    2. Sport to zdro­wie
    3. Po­łą­cze­nie spor­tu z obo­wiąz­ka­mi życia co­dzien­ne­go
    4. Hi­gie­na oso­bi­sta
    5. Kul­tu­ra oso­bi­sta na za­ję­ciach oraz w życiu co­dzien­nym

Tenis

Skró­co­ny pro­gram z za­kre­su Te­ni­su:
  • Umie­jęt­no­ści
    1. Opa­no­wa­nie krocz­ków, spo­so­bów po­ru­sza­nia się w te­ni­sie
    2. Skoki, prze­sko­ki, rów­no­wa­ga, umie­jęt­ność prze­no­sze­nia cię­ża­ru ciał
    3. Kształ­to­wa­nie ko­or­dy­na­cji wzro­ko­wo-ru­cho­wej, czu­cie mię­śnio­we
    4. Zwin­ność, gib­kość
    5. Wy­trzy­ma­łość
    6. Rzuty pi­łecz­ki w roż­nych usta­wie­niach
    7. Opa­no­wa­nie ru­chów ude­rze­nio­wych z za­cho­wa­niem ob­szer­nej am­pli­tu­dy ruchu
  • Formy
    1. Za­ba­wo­wa
    2. Za­da­nia ru­cho­we ze współ­za­wod­nic­twem
    3. „Mini tenis” – pro­gram na­ucza­nia pod­sta­wo­we­go z za­sto­so­wa­niem od­po­wied­nie­go sprzę­tu te­ni­so­we­go, sto­sow­ne­go do wieku dzie­ci

Judo

Taniec

Wiek przed­szkol­ny to naj­waż­niej­szy okres w roz­wo­ju ru­cho­wym dziec­ka. Ta­niec pro­wa­dzo­ny przy akom­pa­nia­men­cie mu­zy­ki sprzy­ja roz­wo­jo­wi wszech­stron­nej spraw­no­ści fi­zycz­nej. Ta­niec i ruch po­zwa­la dzie­ciom „ener­gicz­nym” na roz­ła­do­wa­nie emo­cji, a tym bar­dziej „za­mknię­tym” na po­ko­na­nie swo­ich lęków, nie­śmia­ło­ści, po­zby­cie się za­ha­mo­wań psy­chicz­nych, nie­zręcz­no­ści fi­zycz­nej oraz na­pięć ciała. Po­nad­to ta­niec roz­wi­ja pa­mięć, my­śle­nie dziec­ka, spo­strze­gaw­czość, uwagę, orien­ta­cję, wy­obraź­nię i in­te­li­gen­cję twór­czą.

Narty

W okre­sie zimowym przed­szko­la­ki uczest­ni­czą w za­ję­ciach narciarskich.

Basen

W okre­sie let­nim przed­szko­la­ki uczest­ni­czą w za­ję­ciach nauki pły­wa­nia.

Gimnastyka korekcyjna

Za­ję­cia pro­wa­dzo­ne me­to­dą opo­wie­ści ru­cho­wych z wy­ko­rzy­sta­niem gier i zabaw oraz przy­bo­rów.

Na­szym naj­waż­niej­szym za­da­niem jest to, aby każde dziec­ko było za­do­wo­lo­ne z wy­ko­na­ne­go ćwi­cze­nia i chęt­nie go po­wta­rza­ło. W za­ba­wie kształ­tu­je­my pra­wi­dło­we na­wy­ki ru­cho­we i sty­mu­lu­je­my roz­wój pra­wi­dło­wej po­sta­wy. Prze­ciw­dzia­ła­my naj­częst­szym wadom roz­wo­jo­wym po­sta­wy: pła­sko­sto­piu, ko­śla­wo­ści kolan i skrzy­wie­niom krę­go­słu­pa.

Szachy

Warsztaty plastyczne

Warsztaty plastyczne – to zajęcia wyzwalające w dzieciach autentyczną radość tworzenia. Dzieci poznają na warsztatach różnorodne techniki plastyczne. Kontakt ze sztuką – zarówno z pozycji odbiorcy, jak i twórcy – rozwija u dzieci ekspresję i umiejętności artystyczne oraz zdolność do działania i osiągania celu. Wyrabia także poczucie ładu, porządku i estetyki, rozbudza zaciekawienie i wrażliwość. Warsztaty mają na celu rozwijanie dziecięcej wyobraźni, zdolności manualnych, ekspresji plastycznej oraz uczą cierpliwości. Owocem działań są artystyczne prace dzieci eksponowane na terenie przedszkola.

Warsztaty muzyczne

Warsztaty muzyczne – to atrakcyjne zajęcia z muzyką, zabawy w rytmie znanych melodii, śpiew, gry na instrumentach i różnych materiałach, komponowanie własnych utworów. Podczas ciekawych zabaw wdrażamy dzieci do estetycznego i emocjonalnego przeżywania muzyki. Zajęcia przy muzyce i śpiewie kształcą ogólną koordynację ruchową dziecka oraz korzystnie oddziałują na pracę narządów wewnętrznych (płuc, serca) i układu nerwowego. Rozwijają również wyobraźnię dziecka, wzbogacają jego słownictwo i poprawiają wymowę.

Warsztaty rytmiczne

Warsztaty rytmiczne – zajęcia kształtują kulturę muzyczną i słuch dziecka. To różnego rodzaju ćwiczenia muzyczno-ruchowe, wspierające także rozwój intelektualny, emocjonalny oraz fizyczny. Zajęcia rytmiczne uczą koncentracji, poprawiają pamięć, zachęcają do aktywności ruchowej, mają także korzystny wpływ na motorykę i orientację przestrzenną u dzieci. Dzieci podczas zajęć czują się swobodnie, zajęcia rozbudzają w nich radość i motywację do działania.

Warsztaty konstrukcyjne

Warsztaty konstrukcyjne – Zabawy konstrukcyjne ćwiczą sprawność manualną dziecka oraz rozbudzają jego kreatywność. Polegają na budowaniu, wytwarzaniu czegoś nowego. Zabawy tego typu doskonalą rozwój spostrzegawczo-ruchowy. Wyzwalają pomysłowość, wdrażają do skupienia uwagi, uczą obserwacji. Każda konstrukcja jest niepowtarzalna i daje dziecku wiele radości. Dzieci uczą się tym samym orientacji przestrzennej oraz precyzji, rozwijając logiczne myślenie. Dzieci uczą się zależności przestrzennych oraz nowych pojęć z nimi związanych, takich jak: góra, dół , z tyłu, z przodu, na, pod, a także wewnątrz i na zewnątrz. Co więcej, budowanie złożonych i dużych obiektów świetnie ćwiczy zmysł równowagi i dotyku, usprawnia także koordynację ruchową.

Warsztaty czytelnicze

Warsztaty czytelnicze – wiek przedszkolny to czas, w którym kształtują się nawyki dzieci, w tym również czytelnicze – warto więc wykorzystać ten moment, tym bardziej, że czytając dzieciom, poszerzamy ich wiedzę o człowieku, o świecie, dostarczamy naszym pociechom całego bogactwa przeżyć. Naukowcy i praktycy zgodnie twierdzą, że czytanie dziecku na głos uczy je języka i myślenia, rozwija wyobraźnię i pamięć, przynosi wiedzę i wzorce moralnych zachowań, wzmacnia poczucie własnej wartości. Warsztaty czytelnicze mają na celu wykształcić w dzieciach potrzebę obcowania z książką, aby w przyszłości czytanie stało się przyjemnością, a nie koniecznością przeczytania kolejnej szkolnej lektury.

Warsztaty kulinarne

Warsztaty kulinarne – “Przedszkolaki i przysmaki” to dla dzieci dobra zabawa i wielka kulinarna przygoda, której efektem będą właściwe nawyki żywieniowe, samodzielność i chęć w przyrządzaniu przysmaków. To doskonała okazja do zdobywanie nowych doświadczeń za pomocą zmysłu smaku, zapachu i dotyku. Dzieci zapoznają się z zasadami bezpieczeństwa w kuchni oraz różnymi naczyniami, przyborami i sprzętem kuchennym. Warsztaty mają także na celu wdrażanie zasad kulturalnego zachowania się przy stole oraz posługiwania się sztućcami. Aktywne uczestnictwo w przygotowywaniu potraw, dowartościowuje i daje poczucie samodzielności.

Warsztaty teatralne, rozwijanie wyobraźni

Warsztaty teatralne, rozwijanie wyobraźni – zajęcia mają na celu rozwijanie pewności siebie, rozwijanie wiedzy i naukę wyrażania emocji, a także rozwój umiejętności interpersonalnych oraz inteligencji emocjonalnej. Zajęcia pomagają wyrażać Dzieciom myśli oraz wzbogacają ich zasób słownictwa. To doskonałe wprowadzenie w świat teatru oraz rozbudzenie w dzieciach pasji i zainteresowań.

Psycholog

Psycholog w przedszkolu służy swoją pomocą nie tylko dzieciom, ale również rodzicom i wychowawcom. Jego zadaniem jest obserwacja dzieci w grupie, ich zachowań oraz reakcji na różne sytuacje pojawiające się w relacjach z innymi. Psycholog jest w stanie rozpoznać różnego rodzaju potrzeby, zaburzenia rozwojowe czy problemy zdrowotne dziecka. Psycholog otacza wsparciem dzieci i prowadzi konsultacje dla rodziców. Ponadto w dalszym etapie pracy psycholog organizuje różnego rodzaju zajęcia integracyjne i terapeutyczne oraz pomoc indywidualną – są to działania ukierunkowane na konkretne dziecko i jego problem.

Logopeda

Logopeda – Praca logopedy w No Stress ma na celu stymulowanie rozwoju językowego dzieci, pomoc w przypadku nieprawidłowości rozwoju mowy i trudności w wymowie. Realizowana jest przy współpracy z nauczycielami z poszczególnych grup i rodzicami. Pierwszym etapem pracy jest przeprowadzenie badania mowy, na podstawie którego dzieci otrzymują wytyczne do ćwiczeń logopedycznych. Istotne w planowaniu pracy są informacje uzyskane od nauczycieli i rodziców dzieci. Metody pracy logopedy dostosowane są do indywidualnych potrzeb, możliwości oraz osobistej wydolności każdego dziecka.